tips & tricks

In deze rubriek belicht ik onderwerpen waarover ik in mijn dagelijkse werk als websitemaker meer dan eens vragen krijg. Heb jij een onderwerp waarover je wel wat 'tips & tricks' kunt gebruiken? Laat het me weten. Als ik de vraag meer dan eens krijg is de kans groot dat ik er een artikel aan wijd.
Wil je automatisch op de hoogte worden gebracht als ik een nieuw artikel plaats? Bezoek mijn bedrijvenpagina op facebook en klik op de 'vind ik leuk knop'. Op de la rotonde du monde facebookpagina deel ik - naast mijn eigen tips & tricks - nieuwtjes over (gratis) workshops en webinars van anderen die het werken in en rond een website interessanter, leuker en lucratiever maken.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Google Analytics, o jee of oh yeah!

Als ik een nieuwe website oplever vraag ik altijd aan mijn klant: zal ik Google Analytics koppelen aan je website? Het antwoord is meestal 'ja' maar het valt mij op dat bijna niemand met enige regelmaat naar zijn of haar website-statistieken kijkt. Terwijl het een bron van informatie is waarmee je als ondernemer je voordeel kunt doen! Toch begrijp ik het wel, want als je al de weg hebt weten te vinden naar Google Analytics is de veelheid aan informatie die je daar krijgt ontmoedigend. Behoor jij tot de groep die zegt: "statistieken is, zeg maar, niet zo mijn ding"? Met dit artikel word je direct naar de belangrijkste informatie binnen Google Analytics gegidst en ontdek je hoe je met die informatie je website verbetert.

Google Analytics, o jee of oh yeah!

Geef mij maar .amsterdam!

Vanaf 1 juni tot en met 14 augustus 2015 kan iedereen de door hem of haar gewenste domeinnaam die eindigt op .amsterdam aanvragen bij een van de deelnemende registrars. Deze voorrangsperiode zorgt ervoor dat een .amsterdam domeinnaam in het bezit komt van de meest natuurlijke eigenaar. Het maakt daarom in de voorrangsperiode niet uit of een aanvraag al op 2 juni gedaan wordt of pas op 14 augustus. Pas ná 14 augustus zullen alle domeinaanvragen worden bekeken en aan de meest natuurlijke eigenaar worden toegewezen.

Geef mij maar .amsterdam!

Ook na 21 april 2015 je doelgroep bereiken met je website?

De zoekmachine Google bedient graag de zoekende mens. Het bedrijf heeft als missie na iedere zoekopdracht linkjes naar websites, Tweets en bestanden te tonen die zo goed als mogelijk aansluiten bij die opdracht. Het is precies deze missie – de zoekende mens bedienen – die er voor zorgt dat vanaf 21 april de zoekresultaten anders gesorteerd zijn dan voorheen. Google toont aan mensen die op een mobiel apparaat een zoekopdracht intoetsen, dan alleen nog maar websites die mobielvriendelijk zijn.
Een logische en vooruitstrevende stap als je bedenkt dat steeds meer mensen het internet vanaf hun smartphone bezoeken. Je hebt immers niets aan een link die je verwijst naar inhoud die je niet goed kunt lezen.

Ook na 21 april 2015 je doelgroep bereiken met je website?

Tips voor webteksten

Een goede webtekst communiceert snel kennis en een goed gevoel. Hoe doe je dat?
Hoewel iedereen kan schrijven, is een goede tekst schrijven voor een website iets waar je je in moet bekwamen. Een goede webtekst weet helder en snel de boodschap over te brengen, houdt de lezer vast, en geeft de lezer ook nog eens een goed gevoel.

Tips voor webteksten

Facebook voor mijn bedrijf?

Van opdrachtgevers krijg ik vaak deze vragen: moet ik ook iets doen met Facebook? Kan Facebook naamsbekendheid vergroten? Werkt marketing via social media? Op die vragen zijn geen eenvoudige antwoorden te geven. Voor de een kan Facebook een makkelijke manier zijn om bekend te worden bij een groter publiek, voor de ander wordt het een doods blok aan het been.

Facebook voor mijn bedrijf?

Lees meer over de lees meer link!

Het wordt vaak gebruikt op internet, een blokje met tekst dat eindigt met 'lees meer'. Op die manier hoeft de lezer die niet geïnteresseerd is in het onderwerp geen lappen tekst te scannen en de wel geïnteresseerde lezer klikt door voor meer inhoudelijke verdieping. In dit artikel geef ik inzicht hoe deze 'lees meer' linkjes kunnen bijdragen aan betere resultaten in de zoekmachines.

Lees meer over de lees meer link!

Gratis zoekmachine optimalisatie?

Betalen voor zoekmachine optimalisatie, wijsheid of weggegooid geld?
Er zijn vele bedrijven die, veelal ongevraagd, hun diensten aanbieden om uw website beter te laten scoren in zoekmachines. In dit artikel zet ik de 3 belangrijste factoren die invloed hebben op de zoekresultaten van een website op een rij: Techniek, Inhoud en Linkpopulariteit.

Gratis zoekmachine optimalisatie?