Je publiek bereiken
Als webdesigner help ik sociaal-culturele organisaties, educatieve instellingen en ondernemers een heldere internet strategie te ontwikkelen die ik vertaal naar;
- een effectieve website
- aansprekende nieuwsbrieven
- levendige social media kanalen
Stap voor stap
Bijna al mijn opdrachtgevers komen uit de creatieve, educatieve of sociale sector. Hun producten en diensten spreken me enorm aan en ik voel dan ook altijd een sterke drijfveer om hen te helpen hun publiek te bereiken. Ik ben ervan overtuigd dat je aan marketing kunt doen op een manier die bij je past, ook als je geen commerciele instelling hebt. Omdat ik regematig zag dat mijn opdrachtgevers de website die ze hebben laten maken maar weinig benutten als marketing instrument, vroeg ik me af waar dat door kwam.
Stuk voor stuk gaven ze het antwoord: ik heb geen tijd voor én geen zin in het doen van marketing. Maar hoe bereik je dan je doelgroep met je mooie producten en diensten? Om hen te ondersteunen heb ik een gratis stappenplan ontwikkeld: hoe maak je van je website, nieuwsbrief en sociale mediakanalen een goed team? Aan de hand van dit stappenplan kun je aan de ene kant je vakkennis en expertise vergroten (dus lekker met je vak bezig zijn) en tegelijkertijd de doelgroep bereiken waarvoor je het allemaal doet. Je doelgroep bereiken begint bij een goede website, als kloppend hart van je online strategie.
Webteam op afroep
Toen ik in 2001 begon als webdesigner deed ik alles zelf; zowel het ontwerp als de techniek. Tegenwoordig besteed ik het technische werk grotendeels uit aan specialisten. Daardoor beschik ik over veel meer mogelijkheden dan als ik alles zelf zou blijven doen en krijgt ieder project de best passende oplossing.
Door de diversiteit van mijn aanbod ben ik voor veel van mijn klanten de vaste partner geworden waarmee zij al jaren hun internetprojecten realiseren. Ik heb hun doelen, hun diensten en hun doelgroepen helder voor ogen. Daardoor kan ik snel inspelen op nieuwe wensen en met ze meedenken over groei in de toekomst. Ik ben - met mijn collega's - voor hen een betrokken 'webteam op afroep'. Ben je ook op zoek naar zo'n duurzame samenwerking zonder dat de kosten daarvoor het hele jaar op de begroting drukken? Wij zijn benieuwd naar jouw projecten en websitewensen. Schrijf me met een paar steekwoorden die wensen en je bent weer een stap dichter bij het realiseren ervan.
Dit zijn 'wij'
Omdat ik zelden alleen aan een opdracht werk, gebruik ik op deze website de 'wij-vorm'. Hieronder de technische collega's met wie ik het meest samenwerk (foto's: Caroline Bijl): Albert van der Veen (programmeur en TYPO3 specialist) en Anita van Dalen (WordPress en Joomla! specialist). (Nog) niet op de foto: Sabine Visser (Wordpress specialist en programmeur van Wordpress plugins), Addy Vader (Wordpress specialist), Anja Hage (Joomla! specialist), Marie-Anne Melis (Joomla! specialist), Wiebe de Wolf (Joomla! specialist) en Ruud Eisinga (WebsiteBaker specialist).
la rotonde du monde | websites staat o.a. vermeldt op webdesign.startpagina.net